Søg i denne blog

tirsdag den 9. oktober 2012

New blogger in town

Mit navn er Christina Sølgaard, og jeg har oprettet denne blog for, at give nogle af mine erfaringer med mit vægttab. Til dagligt arbejder jeg som sygeplejerske, og den viden jeg har om mennesket, sundhed, ernæring osv. har været en stor hjælp til mit vægttab.

I foråret 2012 blev jeg inspireret af min veninde, som begyndte at træne op til fitness bodybuilding DM. Hun har hjulpet mig med, at udarbejde en kostplan, så jeg kunne tabe mig.

Men det første step i min nye og sundere livsstil var rent psykisk. På derværende tidspunkt skete der meget i mit liv og jeg følte ikke, at jeg var klar på det. Men ingen tvivl om at jeg glædede mig til at komme i gang.  I juli måned var alt det som jeg havde haft travlt med ovre, og jeg kunne komme i gang. Den dag hvor jeg fik madplanen, hoppede jeg på vægten, og den stod på 70,3 kg. Aldrig havde jeg været så højt oppe, og jeg følte mig virkelig FED. Men som min veninde sagde: ”Så kan det da kun gå nedad”.

Da jeg startede mit vægttab, lavede jeg nogle delmål. Mit 1. delmål var, at jeg skulle tabe mig 5 kg på 10 uger. Mit 2. delmål var, at jeg skulle tabe mig yderligere 5 kg på 10 uger.

I lørdags (D.06.10.12) var dagen for mit 1. delmål, og jeg gennemførte det bedre, end jeg havde regnet med var muligt. På de 10 uger havde jeg tabt mig 7,5 kg. Jeg er gået fra en vægt på 70,3 til 62,8 kg. Nu fortsætter jeg med mit 2. delmål om at tabe yderligere 5 kg.
Når jeg har nået mine mål, vil jeg fortsætte den sunde livsstil, så jeg ikke tager de mange kilo på igen.

Hver lørdag morgen hopper jeg på vægten og hver 14. dag tager jeg mål og billeder af min krop. Jeg syntes virkelig, at det er motiverende, at se på billeder, når det hele er lidt hårdt. Så kan man se, at der sker noget.

I skal nok høre mere om opskrifter, kostplan, erfaringer osv.  på bloggen senere. =)


- Chris

3 kommentarer:

  1. Du er så super sej søde, rigtig godt gået! God idé med bloggen :)

    SvarSlet
  2. Enig med Bodil. Du er super sej! Der er virkelig sket noget - du inspirerer mig!
    Spm er hvordan man får det passet sammen med frokost på job :(

    SvarSlet
  3. Super sejt! Hvor meget træner du?

    SvarSlet