Søg i denne blog

onsdag den 10. oktober 2012

Kalorieforbrug

Når man skal tabe sig, opnår man det bedste resultat, når man både og ændrer på kost og motion.

Det hele er et stort regnestykke!

For at tabe sig skal man indtage færre kalorier, end man forbrænder. Mit mål var at tabe mig 500 g om ugen. Derfor har mit kalorieindtag været på omkring 1400 kalorier om dagen. Kalorieforbruget er sat efter, at jeg sidder stille dagen lang. Så hver gang jeg laver noget aktivt, er det bare bonus. Det bedste er, at jeg ikke har dårlig samvittighed, hvis jeg en dag ikke har lavet noget.

De 1400 kalorier er fordelt på seks måltider om dagen. Jeg har tre hovedmåltider og tre mellemmåltider. Efter at jeg er begyndt at spise seks gange om dagen, kan jeg mærke, at mit blodsukker er mere stabilt, og jeg føler mig mere frisk. Fordelen ved de seks måltider er også, at man holder forbrændingen igang. For at vide hvor mange kalorier jeg indtager, vejer jeg alt min mad. For at vide hvor mange kalorier en madvare indeholder pr. 100 g, har jeg benyttet kalorietabel.dk og ShapeUp Club.


Jeg har aldrig forstået, når folk talte om, at man kunne spise sig tynd, og nu er jeg selv igang med det. Det er fantastisk. Jeg bruger mere tid i køkkenet, men det får kiloerne til at rasle af mig ;) På billederne kan i se, hvor meget der er "faldet" af.



Billederne til venstre er fra da jeg startede (25.07.12) og billedet til højre er fra i lørdags (06.10.12).

- Chris






Ingen kommentarer:

Send en kommentar