Søg i denne blog

fredag den 26. oktober 2012

Fisk flere gange om ugen



Fisk indholder f.eks. sunde olier, D-vitamin, jod og selen. Dette er stoffer, som man ikke får i meget andet mad.



Anbefalingerne lyder, at man skal spise 200-300 g fisk om ugen. Det svarer til, at man skal spise fisk to gange på en uge.

Man bør variere mellem de fede fisk (laks, makrel eller sild) og de magre fisk (torsk, rødspætte eller tun). Hvis man spiser mere end de 300 g fisk om ugen, er det en godt ide, at det er fisk, som ikke har et højt indhold af tungmetaller.

Førhen spiste jeg stort set aldrig fisk. Der er faktisk mange gode opskrifter. Jeg skal nok komme med nogle på bloggen senere. For at nå op på de anbefalede 300 g fisk om ugen, planlægger jeg altid en dag, hvor vi får fisk til aftensmad, og en dag hvor jeg får det med på madpakken. En nem måde at tage det med på madpakken er røget laks. Man kan nemlig få dem i små pakker, som er lette at tage med. (evt. se mit tidligere indlæg "laks til frokost")





Ingen kommentarer:

Send en kommentar