Søg i denne blog

torsdag den 25. oktober 2012

6 om dagen

Anbefalingerne lyder, at man spiser 600 g frugt og grønt hver dag. Undersøgelser har vist, at når man spiser 600 g frugt og grønt hver dag, så nedsætter man  risikoen for kræft og hjerte-kar-sygdomme.

Førhen har jeg altid troet, at det var seks stykker frugt, man skulle spise hver dag. Jeg har altid tænkt, at det slet ikke var realistisk. Men nu hvor jeg har fundet ud af, at det er 600 g frugt og grønt om dagen, giver det meget mere mening.




For at nå op på de 600 g frugt og grønt hver dag kan du fordele det over hele dagen. I de seks måltider jeg får om dagen, får jeg stort set frugt eller grønt hver gang. Det er godt at spise forskellige frugter og grønsager for at få forskellige vitaminer og mineraler. Mange af grønsagerne og frugterne har et lavt kalorieindhold, og er derfor med til, at man får en følelse af mæthed.

- Chris

Ingen kommentarer:

Send en kommentar