Søg i denne blog

torsdag den 1. november 2012

Fysisk aktiv min 30 min om dagen



Hvis man vil leve efter de otte kostråd, anbefales det at være min. 30 min fysisk aktiv om dagen.


Motion er ikke kun sundt for dig fysisk men også psykisk. Mange undersøgelser har vist, at man bliver gladere, når man dyrker motion. Hvis du syntes, at det er svært at få tid til motion så sæt det ind i hverdagen. Man kan cyklen istedet for bil eller bus. Så sammenlægges motion og transporttid. Man kan også planlægge, at man hver dag går en tur i rask tempo. Kroppen har godt af at få pulsen op, det er det vigtigste.

Så mange kalorier forbrænder du:
30 min Hurtig gang = 138 Kcal
30 min løb = 292 Kcal
30 min Cykling = 236 Kcal

Under mit vægttab har jeg ikke brugt meget tid på motion. Jeg tager i fitness engang imellem når jeg har løst. Der kan godt være en uge, hvor jeg ikke kommer afsted. Men jeg har god samvittighed, for jeg ved, at jeg ikke indetager flere kalorier, end min krop har brug for. Det hovedsageligt været pga. kosten at jeg har tabt mig. Dog har jeg stadig levet op til anbefalingerne om at være fysisk aktiv min. 30 min om dagen. Jeg er så heldig, at jeg i mit arbejde som sygeplejerske bevæger mig meget i løbet af dagen. Jeg kan tydeligt se, at de uger hvor jeg arbejder meget, ryger kiloerne lettere af.

Så er vi kommet rundt om alle de otte kostråd. Test hvor godt du lever efter de otte kostråd på linket her!

- Chris

Ingen kommentarer:

Send en kommentar