Søg i denne blog

tirsdag den 20. november 2012

Lav delmål under dit vægttab

Når man går på trapper, tager man et skridt af gangen. Hvis man kun måtte tage et skridt i alt og samtidig nå toppen, ville det virke uoverskueligt, og man ville nok ikke tro på, at det kunne lykkes. Men når vi tager et skridt ad gangen, ved vi, at det nok skal gå. På samme måde kan man se den proces, det er at gennemgå et vægttab.

Det er derfor en rigtig god ide at lave delmål, når man skal gennemgå et vægttab. Det kan virke mere overskueligt at tage det i små bidder. Delmålene kan være med til, at man lettere kan se resultater, og man derfor er mere motiveret. Når man skal lave en plan for delmålene, er det vigtigt, at man sætter nogle realistiske mål.

Mit første delmål var, at jeg skulle tabe mig 5 kg på 10 uger. Jeg viste, hvis jeg holdte min madplan, ville jeg tabe mig omkring 500 g om ugen. I starten røg kiloerne af, og jeg havde allerede gennemført mit første delmål på fem uger. Da jeg skulle sætte mit første delmål, sørgede jeg for, at jeg havde god tid til at genneføre. Dette gjorde jeg for, at det ikke skulle blive et nederlag. At jeg gennemførte før tid, gjorde mig meget glad, og jeg følte mig endnu mere motiveret.

Mit råd til dig er: Lav delmål så det føles mere overskueligt. Det er fint at have mange delmål. Men det er en god ide at starte med mindst to. For inden at man får set sig om, så er det første gennemført.

- Chris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar